حمایت از مشکلات حسی حین شانه کردن مو کودک

حمایت از مشکلات حسی حین شانه کردن مو کودک

 حمایت از مشکلات حسی حین شانه کردن مو کودک

برای بسیاری از کودکان، شانه کردن مو یک کار چالش برانگیز به دلیل مشکلات تنظیم حسی است. استفاده از ابزارهایی مانند شانه حسی یا رژیم غذایی حسی می تواند به حمایت از مسائل حسی که بر برس زدن مو مو تأثیر می گذارد کمک کند. افرادی که مشکلات حسی مربوط به پوست سر خود را دارند می توانند با گره زدن، کشیدن مو، شامپو زدن یا استرس روزانه در هنگام انجام این کار بهداشتی تشدید شوند. خوشبختانه نکاتی برای کمک به نیازهای حسی و شانه کردن مو وجود دارد.

شانه کردن مو حسی

افرادی که حساسیت پردازش حسی دارند ممکن است احساس کنند که شانه کردن مو به آنها صدمه می زند یا ممکن است آن را بیش از حد تحریک کنند.

برخی دیگر از کودکان ممکن است با برس زدن مو با مشکل مواجه شوند، زیرا نشان می دهد که روتین صبحگاهی تقریباً کامل شده است. آنها شانه کردن مو را با رفتن به مدرسه یا مهدکودک مرتبط می دانند که باعث افزایش اضطراب آنها می شود. به هر دلیلی که فرزندتان از برس زدن موهایش خوشش نمی آید، می تواند برای روتین کودک شما و هر کس دیگری در خانه نیز مختل شود.

نکات شانه کردن مو حسی

برای کمک به کاهش استرس با شانه کردن مو، نکات زیر را بررسی کنید.

نکته 1: موها را در حالی که در وان یا سینک هستید برس بزنید

وقتی موهای فرزندتان را در وان یا سینک شانه می کنید:

دمای آب گرم ورودی حسی آرام بخشی را ارائه می دهد.

احتمالاً پس از شستن موهای فرزندتان، نرم کننده/روغن (بسته به نوع مو) کمک می کند تا یک شانه به راحتی از بین موهای فرزندتان بلغزد.

همچنین می‌توانید هر گره بزرگ‌تری را که ممکن است با انگشتانتان داشته باشند، درست کنید زیرا آب در جهت رشد مو حرکت می‌کند.

به احتمال زیاد حواس کودک شما با اسباب‌بازی‌هایی که در وان هستند پرت می‌شود/فعالیت‌هایی که در اطراف ناحیه سینک انجام می‌شود، و تمرکز روی شانه کردن موهایش را حفظ می‌کند.

برای جلوگیری از گره خوردن در صبح، اگر موهای فرزندتان بلند است، حتماً آن را ببافید یا آن را به گره بزنید.

نکته پاداش! آیا برای شستن موهای فرزندتان هر شب وقت ندارید یا روزانه حمام نمی کنید؟ از یک بطری اسپری برای مرطوب کردن موهای فرزندتان استفاده کنید، سپس آنها را برس بزنید.

ما می توانید از یک گره استفاده کنید تا یک عنصر سرگرم کننده اضافی را نیز به آن بیاورید!

وقتی صحبت از برس زدن مو می‌شود، مهم‌ترین چیز این است که با استفاده از تکنیک‌های برس زدن مو که برای نوع موی کودک کار می‌کند، یک برنامه روتین تنظیم کنید. به آن روال پایبند باشید. استفاده از یک برنامه تصویری، برنامه نوشته شده یا چک لیست را در نظر بگیرید.

نکته شماره 2: شانه کردن مو را به یک بازی تبدیل کنید

استفاده از شوخ طبعی و حواس پرتی در قالب یک بازی راه عالی دیگری است که به کودک شما کمک می کند استرس و مسائل حسی کمتری را در حین شانه کردن مو احساس کند.

می‌توانید از آن‌ها بخواهید برای هر ضربه یا مجموعه‌ای از ضربه‌ها امتیاز «کسب کنند»، شمارش معکوس داشته باشند یا یک آهنگ احمقانه بخوانند.

نکته شماره 3: از نقش بازی در برس زدن مو استفاده کنید

کودکان از طریق بازی بهتر یاد می گیرند! با یک عروسک تمرین کنید یا اجازه دهید موهای شما را برس بزند. در حین انجام این کار، در مورد احساس و رفتار آنها هنگام برس زدن موهایتان صحبت کنید. آیا آنها مهربان هستند؟ اگر به یک گره برخورد کنند چه می توانند بکنند؟

همچنین اگر با آنها در مورد احساس خود یا احساس عروسک هنگام برس زدن موهایشان صحبت کنید مفید خواهد بود. آیا احساس آرامش می کنید؟ آیا شانه کردن مو به شما آسیب می رساند؟

حتما روی نکات مثبت هم تاکید کنید! می توانید از اصطلاحات واقعی مانند مسائل حسی در مورد برس زدن مو استفاده کنید و توضیح دهید که چه اتفاقی می افتد.

با فرزندتان در میان بگذارید که شانه کردن مو هایتان چقدر حس خوبی دارد، احساس تمیزی به شما می دهد و برای آن روز آماده به نظر می رسید.

ادامه دارد …

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *