ترک کردن مکیدن انگشت شست توسط کودک

ترک کردن مکیدن انگشت شست توسط کودک

ترک کردن مکیدن انگشت شست توسط کودک

مکیدن انگشت شست نگرانی بسیاری از والدین است. کودکان نوپا شست خود را می مکند زیرا آرامش بخش و آرام بخش است. این احتمالاً کاری است که آنها قبل از تولد انجام داده اند و زمانی که عصبی، آشفته، ترسیده یا مریض هستند به آن باز می گردند. آنها همچنین ممکن است از آن برای آرام کردن خود در نیمه شب استفاده کنند.

والدین نباید نگران مکیدن انگشت شست توسط فرزندان خود باشند، مگر اینکه بعد از سن شروع به ظاهر شدن دندان های دائمی آنها، حدود شش سالگی، ادامه یابد. متخصصان می گویند که این شدت مکیدن شست و فشار زبان است که دندان ها را تغییر شکل می دهد و بعداً بریس ها را ضروری می کند. کودکانی که انگشت شست خود را به طور غیر فعال در دهان خود قرار می دهند، نسبت به کودکانی که به طور پرخاشگرانه می مکند، کمتر دچار مشکل می شوند. اگر نگران هستید، کودک خود را از نزدیک زیر نظر بگیرید و تکنیک او را تجزیه و تحلیل کنید. اگر به نظر می رسد که آنها به شدت مشغول مکیدن هستند، ممکن است بخواهید عادت آنها را زودتر مهار کنید.

تنبیه یا نق زدن فرزندتان برای توقف مکیدن انگشت شست کمکی نمی کند زیرا معمولاً یک پاسخ خودکار است. تلاش برای مهار آن با گذاشتن باند کشی روی انگشت شست او یا روش دیگری مانند مجازات ناعادلانه به نظر می رسد، به خصوص که آنها برای راحتی و امنیت این عادت را انجام می دهند.

سعی کن صبر کنی بچه‌ها معمولاً وقتی راه‌های دیگری برای آرام کردن و آرامش خود پیدا کردند، از مکیدن انگشت دست می‌کشند. در نظر بگیرید که به آنها جایگزین های دیگری برای آرامش خود ارائه دهید.

نکته کلیدی این است که متوجه شوید چه زمانی و کجا احتمال دارد انگشت شست خود را بمکند و جایگزینی ارائه دهید. اگر زمانی که خسته هستند این اتفاق افتاد، سعی کنید بیشتر چرت بزنید. اگر هنگام تماشای تلویزیون مکرراً انگشت شست خود را می مکند، سعی کنید با اسباب بازی حواس آنها را پرت کنید که دستان آنها را درگیر نگه دارد.

کودکان بزرگتر ممکن است نیاز به یادآوری ملایم داشته باشند تا مکیدن انگشت شست را در اماکن عمومی کاهش دهند، و زمانی که کودک جایگزین قابل قبولی پیدا کرد و استفاده کرد، باید آزادانه تحسین شود. دندانپزشک اطفال کودک شما می تواند پیشنهادهای دیگری برای کمک به کودک شما برای ترک عادت مکیدن انگشت ارائه دهد.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *