تاثیر پیوستگی در جلسات کاردرمانی

تاثیر پیوستگی در جلسات کاردرمانی

احتمالاً حداقل یک بار جمله ای در مورد ارزش حضور و پیوستگی جلسات شنیده اید

در حالت ایده آل، ما می دانیم که این درست است. با این حال، در عمل، مدیریت سازگاری یک عمل ساده می تواند دشوارتر باشد. اگر نه، چرا بسیاری از مردم تصمیمات سال نوی خود را که با نیت خوب انجام می‌دهند زیر پا بگذارند؟

بالاخره شما در دنیای واقعی زندگی می کنید. اینجا، چیزهایی پیش می آید. زندگی اتفاق می افتد. و سازگاری با عادات، فعالیت ها و برنامه های جدید می تواند دشوار باشد.

ما متوجه آن هستیم.

اما، به‌عنوان درمانگرانی که بر کمک به فرزندتان تمرکز کرده‌اند تا از طریق درمان‌های ما به پتانسیل کامل خود برسد، ما همچنین می‌دانیم که حضور منظم و پیوستگی شما در جلسات برنامه‌ریزی‌شده ما چقدر برای نتایج موفقیت‌آمیز فرزندتان مهم است.

هنگامی که ما یک برنامه درمانی برای فرزند شما ایجاد می کنیم، اهداف بلند مدت و کوتاه مدت را برای او تعیین می کنیم. ما نه تنها منظره طولانی از جایی را که می‌خواهیم تا پایان وقت با هم به آن برسیم، می‌بینیم، بلکه تمام گام‌های کوچکی را که برای رسیدن به آنجا باید برداریم، برنامه‌ریزی می‌کنیم.

اینکه گام های کوچک به مرور زمان موارد زیادی را پوشش می دهند، درست است؟

اگر فرزندتان در جلسات خود با پیوستگی حاضر نشود، کمک به فرزندتان برای رسیدن به اهداف نهایی‌اش می‌تواند برای ما واقعاً سخت باشد.

باور کنید، ما می دانیم که گاهی اوقات، اتفاقاتی پیش می آید. به عنوان والدین، شما دائماً در حال تعمیر همه چیز هستید و سعی می کنید همه چیز را با هم نگه دارید. و هر چند وقت یکبار، همه چیز از دست می رود. زمانی که ساعات کافی در روز وجود نداشته باشد، به همین شکل است.

اگر مجبور شدید یک جلسه برنامه ریزی شده با ما را از دست بدهید، این پایان دنیا نیست.

(و اگر فرزندتان نمی تواند در یکی از بازدیدهای برنامه ریزی شده خود با ما شرکت کند، مطمئناً ما را از قبل مطلع کنید).

اما اگر چندین جلسه از دست رفته باشد، این مسئله ای است که می تواند یک فاصله را در برنامه درمانی ما و نتایج آنها در درمان برای فرزند شما بیاندازد.

شما برای نتایج به ما مراجعه کردید – و این دقیقاً همان چیزی است که ما قصد ارائه آن را داریم. اما از دست دادن درمان‌ها واقعاً می‌تواند مانع پیشرفت فرزند شما در درمان شود – زیرا پیوستگی، کلید توانایی او در یادگیری، تمرین و تسلط بر مهارت‌هایی است که ما در جلسات خود هدف آن هستیم.

چرا پیوستگی در درمان کودک شما بسیار مهم است؟

زمانی که در حال یادگیری یک مهارت جدید بودید، چگونه توانستید در نهایت در آن موفق شوید؟ بله، شما این کار را بارها و بارها انجام دادید، تا زمانی که برای شما تبدیل به غریزه شد!

دوچرخه سواری؟ تمرین!

ساز زدن؟ تمرین!

خواندن و نوشتن را یاد گرفتید؟ درست حدس زدید، تمرین زیاد و زیاد!

به همین دلیل است که می گویند – تمرین باعث یادگیری عالی می شود! چون درست است!

مغز ما ممکن است ماشین‌ پیچیده‌ای باشد، اما در روش کسب مهارت‌های جدید نیز بسیار اصولی است. مغز ما به انجام مکرر کارها نیاز دارد تا مسیرهای عصبی حول مهارت های جدید را تقویت کنیم.

مغز فرزند شما به همین صورت عمل می کند. بچه‌ها از ورودی و مشارکت مداوم در درمان بهره می‌برند تا از مزایای کامل آنچه ما ارائه می‌دهیم بهره ببرند.

در طول جلسات خود، ما نه تنها مهارت‌های جدید را به فرزند شما آموزش می‌دهیم، بلکه به او فرصت‌های زیادی برای تمرین آنها می‌دهیم.

ما همچنین به شما کمک می‌کنیم تا استراتژی‌هایی را آموزش دهیم تا به آنها کمک کنیم تا روی مهارت‌های هدف ما کار کنند، حتی زمانی که در حال درمان نیستند. این تمرین برای تسلط فرزند شما بر مهارت‌هایی که هدف ماست – مهارت‌های گفتاری و زبانی، مهارت‌های حرکتی ظریف، یا مهارت‌های تغذیه و بلع، ضروری است.

آیا می دانستید مغز ما پلاستیکی است؟ خوب، این *به معنای واقعی کلمه* درست نیست. اما یک اصل وجود دارد، به نام نوروپلاستیسیته، که توضیح می دهد چگونه مغز ما مهارت های جدید را یاد می گیرد و به خاطر می آورد.

با نوروپلاستیسیته، مغز ما قادر است زمانی که مهارت‌های جدید را یاد می‌گیریم و تمرین می‌کنیم، خود را تغییر داده و دوباره مرتب کند – با ایجاد و تقویت ارتباطات و مسیرهای عصبی جدید. بسیار شگفت انگیز است!

اما – تحقیقات روی مغز همچنین نشان داده است که ما فقط زمانی از مزایای نوروپلاستیسیتی بهره مند می شویم که این مهارت های جدید را به طور مکرر و شدید انجام دهیم.

ما هر دوی این اصول را در برنامه درمانی خود برای فرزند شما قرار می دهیم. به همین دلیل است که ما حضور منظم و با پیوستگی شما را در جلسات برنامه ریزی شده تشویق می کنیم.

چون ما طرف شما هستیم و می خواهیم شاهد موفقیت فرزند شما (و حتی فراتر از اهدافش) باشیم!

در مورد تاثیر قافیه در رشد گفتار بدانید.

چگونه می توانیم به فرزندتان کمک کنیم در جلسات درمانی خود با ما شرکت کند؟

همانطور که در بالا گفتیم، می‌دانیم که گاهی اوقات اتفاقاتی می‌افتد که نتوانید در جلسه برنامه‌ریزی شده فرزندتان با ما شرکت کنید.

امیدواریم با مشکلی مواجه نشوید، اما اگر مورد غیرمنتظره‌ای رخ داد، از شما می‌خواهیم در اسرع وقت تماس بگیرید و به ما اطلاع دهید. درست مانند مادری که نوجوانش از مقررات منع رفت و آمد خارج شده است – تیم ما نگران است که شما یک جلسه را بدون اطلاع ما از دست بدهید.

اگر حضور منظم شما در جلسات درمانی برنامه ریزی شده فرزندتان به یک الگو تبدیل شود، این مسئله هم برای ما و هم برای فرزندتان مشکل است. این تأثیر منفی بر توانایی ما برای پاسخگویی به نیازهای فرزندتان به بهترین شکل ممکن و تکمیل برنامه کامل خود برای درمان او دارد.

شما قدم مهمی برداشتید تا به دنبال ما باشید تا خدمات درمانی با کیفیت به فرزندتان ارائه کنیم. اکنون، بسیار مهم است که به ترویج حضور فرزندتان در جلسات برنامه ریزی شده با ما ادامه دهید.

ما می دانیم که فرزند شما منحصر به فرد و خاص است. به همین دلیل است که ما برنامه های درمانی را ایجاد می کنیم که هرگز برای همه یکسان نیستند. برنامه ما برای فرزند شما فقط برای آنها فردی است. بنابراین، وقتی جلسات از دست می‌رود، می‌تواند ما را از مسیر راهبردی که برای فرزندتان برنامه‌ریزی کرده‌ایم دور کند.

اگر خانواده شما در تلاش هستند تا فرزندتان را به جلسات برنامه ریزی شده خود برسانند، لطفاً برای کمک با ما تماس بگیرید. ما می خواهیم برای یافتن راه حلی برای این مسائل با شما همکاری کنیم تا فرزند شما بتواند در درمان خود شرکت کند و از مزایای کاملی که با ما دارد بهره مند شود. ما برای شما اینجا هستیم!

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *