تاثیر مشکلات بینایی بر یادگیری چگونه است؟

تاثیر مشکلات بینایی بر یادگیری چگونه است؟

تأثیر مشکلات بینایی بر یادگیری چگونه است؟

آیا می دانستید که بینایی و یادگیری ارتباط نزدیکی با هم دارند؟ درسته! مشکلات بینایی تاثیر زیادی بر یادگیری دارد. در اینجا، متوجه خواهید شد که تاثیر مشکلات بینایی بر یادگیری کودکان چه میزان می باشد. با سال تحصیلی جدید، زمان آن فرا رسیده است که در مورد غربالگری های مهدکودک، غربالگری مشکلات بینایی، و این که بچه هایی که قبلاً دچار مشکل شده بودند، در سال تحصیلی آینده چگونه عمل کنند، فکر کنید. یکی از بزرگترین چالش هایی که برخی از این کودکان با آن مواجه هستند ممکن است مشکلات بینایی ناشناخته باشد. برای آشنایی بیشتر با نحوه تاثیر مشکلات بینایی بر یادگیری، بیشتر بخوانید.

غربالگری های بینایی معمولی که توسط پزشک اطفال یا تست پرستار مدرسه فقط برای حدت انجام می شود. آنها به دنبال هیچ مشکل اساسی بینایی دیگری نیستند که ممکن است کودک تجربه کند و مانع رشد کلی او در خواندن و نوشتن شود.

همچنین می‌خواهید این فعالیت‌های اسکن خاص را برای خواندن بررسی کنید.

آنچه شما باید در مورد تاثیر مشکلات بینایی بر یادگیری بدانید:

دلایل زیادی برای تاثیر مشکلات بینایی بر یادگیری وجود دارد که ممکن است کودک با آن مواجه شود. با این حال، فهرست مشکلات زیر ممکن است نشان دهنده مشکلات بینایی اساسی و نیاز به غربالگری عمیق تر بینایی باشد.

مشکلات یادگیری دلالت بر مشکل اساسی بینایی دارد:

* معکوس ها
* مشکل در دست خط
* درک مطلب ضعیفکلینی
* مشکل کپی کردن از روی برد
* مشکل در انتقال اطلاعات از یک صفحه به صفحه دیگر
* افتادن مکرر یا راه رفتن به داخل اشیا
*مشکل املایی
* مشکل در تشخیص حروف و اعداد

بینایی بیشتر از 20/20 است

بینایی بیش از حدت 20/20 است. این توانایی حرکت دادن چشم ها با حرکات صاف، هماهنگ و کنترل شده است. این حرکات را می توان به ردیابی (پیگیری ها)، درک عمق، تیم سازی، ساکادها، همگرایی/واگرایی و نیستاگموس تقسیم کرد. هنگامی که این مهارت ها مختل شوند، مشکلات یادگیری ایجاد می شود.

تاثیر مشکلات بینایی بر یادگیری عبارتند از:

این مهارت های پردازش بصری برای یادگیری ضروری است:

ردیابی – ردیابی بصری توانایی دنبال کردن یک آیتم با چشمان خود در حالت تثبیت شده است. کودکی که در ردیابی مشکل دارد ممکن است نتواند حرکت چشم خود را از سر خود جدا کند، نتواند تمرکز بینایی خود را روی هدف حفظ کند، یا هنگام عبور از خط وسط “پرش” یا “پرش” انجام دهد. این الگوها مشکلاتی را در ردیابی نشان می‌دهند که ممکن است مانع توسعه مهارت‌های خواندن شود. اطلاعات بیشتر در مورد ردیابی بصری را اینجا بخوانید.

تیم‌سازی – دید گروهی یا دوچشمی، به توانایی حرکت هر دو چشم به صورت کنترل‌شده و هماهنگ اشاره دارد. کودکانی که مشکل تیمی دارند نیز اغلب در خواندن، همراه با تشخیص حروف و اعداد مشکل دارند. این تاثیر مشکلات بینایی در طول غربالگری به سختی قابل مشاهده است، زیرا مربوط به عدم تعادل ماهیچه چشم است که ممکن است خفیف باشد یا به دلیل خستگی در طول فعالیت های طولانی تر. با این حال، اگر کودک در ردیابی مشکل دارد، باید مشکلات تیمی را در نظر گرفت، زیرا مهارت‌های ردیابی و تیم‌سازی با یکدیگر بازی می‌کنند.

درک عمق – درک عمق به ما کمک می کند تا با استفاده از سیستم بینایی خود بدانیم در رابطه با موارد موجود در جهان در کجا هستیم. کودکانی که در درک عمق مشکل دارند اغلب زمین می خورند، در گرفتن توپ مشکل دارند (بستن زودهنگام دست ها، یا اصلاً نمی توانند آن ها را بگیرند)، عکس العمل ها و رفلکس های درست نمی کنند و تمایل مکرر برای تنظیم مجدد بدن خود در رابطه با فضای کارشان دارندو این تاثیر مشکلات بینایی بر یادگیری آن ها را نشان می دهد.

ساکادهای بینایی- توانایی نگاه سریع بین مجموعه ای از اشیا بدون از دست دادن تمرکز است. برای کودکانی که با حرکات ساکادیک مشکل دارند، خواندن یک چالش مهم است. آنها اغلب خطخود را از دست می دهند، قادر به نگه داشتن آن نیستند یا خستگی ماهیچه های چشم و سردرد را تجربه می کنند و این عدم مطابقت ساکادها باعث افزایش تاثیر مشکلات بینایی بر زندگی روزمره افراد می شود..

همگرایی / واگرایی – همگرایی توانایی ردیابی یک جسم از فاصله دور تا محدوده نقطه نزدیک با حرکات صاف است. واگرایی، برعکس است. این توانایی ردیابی یک شیء از نزدیک به دور است. کاستی در این مهارت ها اغلب منجر به مشکلاتی در کارهای کپی کردن نقاط دور و نزدیک می شود. کودک ممکن است خطوط، حروف یا حتی کل کلمات را با کمبودهایی در این قسمت نادیده بگیرد.

نیستاگموس- نیستاگموس یک پاسخ بصری به ورودی دایره ای دهلیزی است. پس از چرخاندن، چشمان فرد باید قبل از بازگشت به حالت استراحت عادی نوسان کند. هنگامی که کودک پاسخ نیستاگموس را ندارد، می تواند نشان دهنده نقص دهلیزی باشد.

فراموش نکنیم که تاثیر مشکلات بینایی بر یادگیری در زندگی روزمره به اینجا ختم نمیشود. شما می توانید با غربالگری مشکلات بینایی حرکت مثبتی در جهت بهبود زندگی خود بردارید.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *