بخش دوم ادغام فعالیت های حرکتی بصری

بخش دوم ادغام حرکات حرکتی بصری

در یادداشت گذشته سعی شد تاتوضیحات مختصری پیرامون ادغام فعالیت حرکتی بصری در اختیار شما عزیزان قرار بگیرد. در این مقاله سعی شده تا حالت های مختلف ادغام حرکتی بصری را با شما عزیزان به اشترک بگذاریم.

الگوها

تمرین الگوهای دست خط راه خوبی برای توسعه جریان و سهولت مورد نیاز برای دست خط است.
الگوهای نشان داده شده در کنار آن توسط کودکی انجام شد که مهارت های VMI ضعیفی داشت. اگر دقت کنید، آنها تند و تیز هستند، با توقف و شروع زیاد، و فاقد جریان هستند.
VMI ضعیف – الگوها فاقد جریان هستند
اگر متوجه شدید که فرزندتان برای ساختن الگوهای خوب و روان تلاش می کند، پس مدتی را به انجام تعداد زیادی الگو و مسیرهای حلقه ای روی یک سطح عمودی بزرگ (تخته سفید، تخته سیاه، دیوار بیرونی، آینه) اختصاص دهید.
هنگامی که فرزندتان تمرین زیادی با الگوهای روی یک سطح بزرگ داشت، می‌توانید الگوهای بارگیری شده را چاپ کنید و قبل از اینکه آنها را با مداد رنگی امتحان کنید، چند بار با انگشت آنها را ردیابی کنید. من از این برگه های حرکتی بصری قابل چاپ برای کمک به توسعه این مهارت ها بسیار استفاده می کنم.
برخی از کودکان نیز از کار کردن بر روی کتاب‌های پاک‌سازی مانند این کتاب کار ردیابی و کنترل قلم #تبلیغ لذت می‌برند.
ترجیح من استفاده از نشانگرهای ضخیم پاک کن برای کمک به کنترل مداد است.
همچنین ممکن است فرزند شما از انجام برخی فعالیت های هماهنگی چشم و دست برای تقویت مهارت های هماهنگی چشم و دست بهره مند شود.

اعداد و حروف

اگر کودک شما برای نوشتن اعداد و حروف مشکل دارد، ابتدا به عقب برگردید و بررسی کنید که آیا می تواند اشکال، خطوط مورب و خطوط متقاطع (+ و x) را به درستی ترسیم کند.

تشکیلات اعداد

اعداد و حروف همگی نقطه شروع خاصی دارند. از یک سرنخ بصری، مانند یک نقطه یا یک ستاره کوچک استفاده کنید تا به بچه ها یادآوری کنید که از کجا شروع کنند.

شکل گیری حروف

اعداد 1 تا 7 همگی از گوشه سمت چپ بالا شروع می شوند، بنابراین می توانید آن را گوشه شروع صدا بزنید و سپس روی 2 یا 3 عدد هر بار با قافیه یا داستان های کوچک کار کنید تا زمانی که فرزندتان نوشتن آنها را یاد بگیرد.
بهتر است قبل از حرکت روی کتاب ها و برگه ها روی سطوح بزرگ کار کنید. نکته دیگر این است که فرزندتان نامه را با چشمان بسته در هوا بکشد!

نقطه و مربع

تصاویر نقطه‌ای و تصاویر شبکه‌ای فعالیت‌های ادغام فعالیت حرکتی بصری مفیدی هستند. آنها از کودک می خواهند که با دقت به تصویر نگاه کند و آن را تکرار کند، که همان مهارت مورد نیاز در دست خط است!
با موارد بسیار ساده برای بچه‌های جوان شروع کنید و با رشد مهارت‌هایشان به سخت‌تر پیشرفت کنید.
در ابتدا، باید با اشاره به نقطه شروع خط و سپس رفتن نقطه به نقطه یا شبکه به شبکه به کودک خود کمک کنید.
فرزند شما برای درک مفهوم ترسیم “یک شبکه”، “3 نقطه به سمت چپ” و غیره باید به درک خوبی از جهت‌گیری داشته باشد.
فعالیت های یکپارچه سازی حرکتی بصری برای کودکان بزرگتر
فعالیت های یکپارچه سازی حرکتی بینایی برای کودکان بزرگتر همیشه از مداد و کاغذ استفاده می کنند. با این حال، شما هنوز هم می توانید مدیریت کنید تا آن را برای آنها جالب کنید!
بچه‌های بزرگ‌تر هنوز هم می‌توانند از «کارهای سطحی بزرگ» بهره ببرند، همانطور که این پسر نشان می‌دهد که طرح نهنگ را روی تخته سیاه ردیابی می‌کند.
کودکان بزرگتر معمولاً در درک دستورالعمل “با دقت نگاه کردن و ترسیم آنچه می بینید” بهتر هستند، اما برای کمک به آنها برای بهبود این مهارت نیاز به تمرین زیادی دارد.
آن‌ها اغلب به یادآوری نیاز دارند تا «آهسته‌تر» شوند و «آن را دقیقاً به همان روش ترسیم کنند» و نشانه‌هایی برای توقف در نقطه یا خط، و زاویه دادن به خطوطشان دقیقاً به همان شکل.
نقشه های شبکه ای پیشرفته و تصاویر نقطه ای (مانند مواردی که در بالا توصیه شد) مفید هستند.
کار با شابلون های کاردستی نیز به کودک کمک می کند تا سیستم های بینایی و حرکتی را با هم کار کند.
برگه‌هایی که به بچه‌ها یاد می‌دهند که گام به گام نقاشی کنند، مانند موردی که در کنار آن قرار دارد، فعالیت‌های ادغام حرکتی بصری خوبی هستند.

 

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *