اهداف آسیب شناس گفتار

اهداف آسیب شناس گفتار

اهداف آسیب شناسی گفتار چیست و چگونه بدانیم چه چیزی برای هر کودک مناسب است؟ برای کشف بیشتر در مورد اهداف آسیب شناسی گفتار و چرایی اهمیت آنها، این مطلب را مطالعه کنید.

اهداف گفتار درمانی چیست؟

اهداف گفتار درمانی دقیقاً همانطور که به نظر می رسد هستند. اهدافی هستند که برای فرزند شما و شما تعیین شده اند و به آسیب شناسی گفتار فردی شما مربوط می شوند و به ما کمک می کنند دقیقاً بدانیم چرا اینجا با ما هستید و می خواهید به چه چیزی برسید. اهداف شناسایی شده برای فرزندتان با نگاه کردن به نیازهای فرزندتان، بحث با شما در مورد چه حوزه هایی که می خواهید حمایت و تقویت کنید، و تصمیم گیری با هم در مورد چگونگی وقوع آن تعیین می شود.

درباره لکنت و مشکلات گفتاری بدانید.

ما می‌توانیم اهداف را به جنبه‌های مختلف تقسیم کنیم، و از شما در مورد این انواع مختلف سوال خواهیم کرد تا تصویر کاملی از شما و فرزندتان به دست آوریم.شامل:

  1. اهداف بلند مدت: اینها اهداف “رویایی بزرگ” هستند که به ما یک دید کلی از آنچه می خواهید به دست آورید ارائه می دهند.
  2. اهداف کوتاه مدت: اینها اهداف کوچکتر و خاص تری هستند که به ما کمک می کنند “رویای بزرگ”/هدف بلند مدت را بشکنیم. به آن مانند پله هایی برای رسیدن به اهداف بلند مدت خود فکر کنید.
  3. اهداف جلسه: اینها اهداف کوچک و روزانه ای هستند که برای هر بار بازدید شما تعیین و برنامه ریزی می کنیم. اینها بلوک‌های ساختمانی کوچکی هستند که در جهت اهداف کوتاه‌مدت ما کار می‌کنند و پایه‌هایی را برای رسیدن به هر چیز دیگری می‌سازند.

درست مانند اهدافی که ممکن است شخصاً در مورد شغل، سلامت، تحصیل، خانواده یا هر چیز دیگری که در نظر دارید برای سال تعیین کنید. اهداف آسیب شناسی گفتار باید هم آرزویی و هم قابل دستیابی باشد. تعیین هدفی که کاملاً دست نیافتنی باشد فایده ای ندارد. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که شما و فرزندتان می‌توانید این حس موفقیت را احساس کنید و وقتی به این اهداف رسیدید جشن بگیرید. لبخندهای بزرگ هم از طرف بچه‌های با اعتماد به نفس و هم از طرف والدین مغرور اهمیت این را نشان می‌دهد که همه ما در یک مسیر هستیم و می‌توانیم به آن اهداف بلندمدت برسیم.

چرا اهداف گفتار درمانی مهم هستند؟

اهداف گفتاردرمانی ابزاری است که می‌توان از آن برای تشریح آنچه که به آسیب‌شناسی گفتار می‌آیید استفاده کرد. به عنوان آن ابزار، اهدافی که با هم تعیین می کنیم به دلایل مختلف مهم هستند:

اهداف شناسایی شده به آسیب شناس گفتار کودک شما کمک می کند تا بهترین رویکرد را تعیین کند و هر جلسه درمانی را برنامه ریزی کند

از آنجایی که اهداف تعیین‌شده قابل اندازه‌گیری هستند (یعنی ما می‌توانیم نحوه رشد فرزندتان را بهتر پیگیری کنیم)، آنها به آسیب‌شناس گفتار کودک شما کمک می‌کنند تا در مورد جهت درمان، دفعات یا دوز درمان، چه رویکردهایی مؤثر هستند و چه تنظیماتی باید انجام شود، تصمیم‌گیری کند. .

از آنجایی که ما اهداف را به عنوان یک تیم تعیین می کنیم (والد، کودک و آسیب شناس گفتار)، آنها به شما کمک می کنند تا مطمئن شوید که شما و آسیب شناس گفتار فرزندتان در یک صفحه هستید و برای رسیدن به اهداف یکسانی کار می کنید.

با تعیین اهداف روشن از همان ابتدا، درک بهتری از برآورده شدن نیازهای فرزندتان دارید و می توانید در مورد مشارکت در گفتار درمانی فرزندتان و اجرای استراتژی های در خانه، مطمئن باشید.

همچنین درباره زبان اشاره و رشد گفتار کودک بدانید.

این آخری برای ما مهم ترین است. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که احساس می‌کنید فرزندتان در حال پیشرفت است و هر مراجعه به آسیب‌شناس گفتار به تقویت مهارت‌های همه کمک می‌کند.

آیا اهداف هر کودک یکسان است؟

اصلا! اگرچه ممکن است شباهت هایی وجود داشته باشد، اما اهداف فرزند شما مانند هر کودک دیگری نیست که در مراکز ما به ما مراجعه می کند. این به این دلیل است که ما تشخیص می‌دهیم که تک تک کودکان، مانند خانواده‌ای که از آن آمده‌اند، منحصربه‌فرد هستند. و ما می دانیم که سفر آسیب شناسی گفتار هر فرد صرف نظر از اینکه چالش ها یا تشخیص های مشابهی داشته باشد متفاوت است.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *