آمادگی برای مدرسه – بخش 2

آمادگی برای مدرسه - بخش 2

مهارت های عملی مدرسه را تمرین کنید

اگر فرزند شما به تازگی مدرسه را شروع کرده است یا حتی اگر با محیط مدرسه آشنا باشد، تمرین آنچه که ما مهارت های عملی مدرسه می نامیم می تواند به او کمک کند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهد. این مهارت ها ممکن است شامل باز کردن و بستن ظروف، بستن بند کفش، لباس پوشیدن و کارهای مراقبت از خود مانند توالت رفتن، مهارت های سوادآموزی (خواندن و نوشتن)، مهارت های حرکتی ظریف مانند بریدن و چسباندن و حتی مهارت های اجتماعی و بازی باشد.

وقت گذاشتن برای بازی و همراهی با فرزندتان در فعالیت هایی مانند ساخت لگو یا کاردستی می تواند فرصتی عالی برای کمک به او برای تمرین برخی از مهارت های عملی مدرسه باشد. به عنوان مثال، اگر فرزند شما دوست دارد یک بازی رومیزی انجام دهد، به او کمک کنید قوانین را درک کند و در صورت شکست، احساس ناامیدی را مدیریت کند. همچنین می‌توانید برای فرزندتان یک کاردستی برنامه‌ریزی کنید که هم به او علاقه‌مند باشد و هم برخی از مهارت‌هایی را که برای تمرین نیاز دارد، در خود جای دهد. این مهارت‌ها ممکن است شامل نوبت‌کاری، مهارت‌های سوادآموزی یا استفاده از قیچی باشد و در طول این فعالیت حرفه‌ای می‌توانید دستورالعمل‌های گام به گام را بگنجانید و تشویق کنید تا احساس کنند به موفقیت رسیده‌اند.

زمانی که هر مهارتی را با کودک خود تمرین می کنید، سعی کنید سرگرمی و چیزهایی که به آنها علاقه دارد را در خود بگنجانید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، سطح تعامل آنها افزایش می یابد که به نوبه خود به آنها کمک می کند تا بدون کمک شما به این وظایف برسند و احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

با معلم فرزندتان ارتباط برقرار کنید

به عنوان آسیب شناس گفتار، ما به مزایای ارتباط شفاف اعتقاد زیادی داریم. برای کمک به درک آنچه در آن سوی دروازه مدرسه اتفاق می افتد و آنچه ممکن است فرزندتان در کلاس به آن نیاز داشته باشد، ارتباط با معلم فرزندتان ضروری است.

برای کمک به برقراری ارتباط واضح با معلم فرزندتان، توصیه می کنیم:

هر چه زودتر با معلم فرزندتان ارتباط برقرار کنید. این ممکن است یک مکالمه تلفنی، تماس با زوم یا حتی ملاقات چهره به چهره باشد (هر چیزی که هم برای شما و هم برای معلم مفید است). ایده این ارتباط اولیه این است که به معلم فرزند شما کمک کند تا بفهمد چه چیزهایی ممکن است برای موفقیت در محیط مدرسه نیاز داشته باشد، از جمله هرگونه نیاز حمایتی اضافی که ممکن است به فرزند شما در برقراری ارتباط و مشارکت کمک کند.

با مطالب ارتباطی خود شفاف و مختصر باشید. بسیاری از معلمان از اطلاعات مختصر مرتبط با علایق و چالش‌های فرزندتان قدردانی می‌کنند، اما مطمئن شوید که هر چیزی که ارائه می‌دهید، در واقع مختصر است. معلمان وقت ندارند صفحات اطلاعات را مرور کنند، بنابراین یک سند یک صفحه ای ایجاد کنید که شامل نکاتی در مورد نقاط قوت فرزندتان، زمینه های دشواری و برخی فعالیت ها یا ابتکارات پیشنهادی است که می تواند به موفقیت فرزند شما در کلاس کمک کند.

با نکات مثبت پیشرو. قدردانی از کارهای خوبی که معلم یا مدرسه فرزندتان برای حمایت از یادگیری او انجام می دهد، همیشه مفید است.

به کودک خود کمک کنید تا احساس اضطراب را مدیریت کند

اغلب کودکان در زمانی که نوبت به ورود یا ورود مجدد به محیط مدرسه می شود، احساس اضطراب می کنند. این اضطراب اغلب به “ناشناخته” و همه “چه می شود اگر” مربوط می شود. برای کمک به فرزندتان در مدیریت این احساسات، با او در مورد چیزی که او را آزار می دهد صحبت کنید و سوالاتی را مطرح کنید که از قبل پاسخ آنها را می داند.

به عنوان مثال، فرزند شما ممکن است در مورد معلم جدید خود مضطرب باشد و می توانید بپرسید: «سال گذشته که برای اولین بار با معلم خود ملاقات کردید چه احساسی داشتید؟ واقعا خنده دار نبودند؟»

این به کودک شما کمک می کند تا روی یک تجربه مثبت تمرکز کند و با تصدیق این تجربه، کودک شما ممکن است این حس را به دست آورد: «اشکال ندارد اگر من دقیقاً ندانم چه اتفاقی می افتد. می دانم که در گذشته خوب بوده ام.»

اطمینان حاصل کنید که کودک شما به پشتیبانی و تجهیزات دسترسی دارد

همه ما برای کمک به موفقیت به کمی حمایت، تجهیزات و حتی تنظیمات نیاز داریم، و این برای کودکان نیز یکسان است. اگر به افرادی که مشکلات گفتاری و زبانی دارند فکر کنیم، ممکن است به انواع حمایت ها، تجهیزات و تنظیماتی نیاز داشته باشند تا به آنها کمک کند در کلاس شرکت کنند و آن حس مهم موفقیت را به دست آورند.

در مورد 10 نکته برای اولین قدم های کودک بیشتر بدانید.

هنگام صحبت با معلم فرزندتان ارزیابی کنید که چه پشتیبانی و تنظیماتی در محیط مدرسه امکان پذیر است و هر گونه تجهیزات یا توصیه اضافی را برای اطمینان از اجرای آن ارائه دهید. اگر فرزند شما با یک آسیب‌شناس گفتار، OT یا روان‌شناس کار می‌کند، بازدید از مدرسه از یک یا همه ممکن است همان چیزی باشد که کودک و معلم شما برای ایجاد محیط مناسب برای یک سال تحصیلی موفق نیاز دارند.

در طول بازدید از مدرسه، آسیب شناس گفتار ما کلاس درس و نحوه شرکت کودک در کلاس خود را ارزیابی می کند. ما از نزدیک با معلم و هر پرسنل پشتیبانی همکاری می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که آنها متوجه می شوند فرزند شما برای «دسترسی به برنامه درسی» و دستیابی به آن چه نیازی دارد. این ممکن است شامل کمک به نحوه ارائه وظایف (یعنی اجرای تصاویر)، معرفی فناوری کمکی (یعنی دستگاه AAC) یا سیستم‌های ارتباطی جایگزین (یعنی زبان اشاره) و اطمینان از وجود کارکنان و معلمانی باشد که نحوه استفاده از این منابع را می‌دانند.

وقتی نوبت به آن می رسد، فرزند شما زمان زیادی را در مدرسه می گذراند، بنابراین شما می خواهید اینجا مکانی باشد که در آن احساس راحتی کند، جایی که بتواند به موفقیت و موفقیت دست پیدا کند. اما اگر فرزند شما در این محیط چالش‌هایی را تجربه می‌کند، می‌تواند برای ایجاد یک سال تحصیلی موفق، کمی مقدمات لازم را داشته باشد.

با حمایت معلم، کارکنان مدرسه و آسیب‌شناس گفتار، فرزند شما می‌تواند در فعالیت‌های تحصیلی شرکت کند، از تعاملات اجتماعی در زمین بازی لذت ببرد و در محیط مدرسه رشد کند.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *