آمادگی برای مدرسه – بخش 1

آمادگی برای مدرسه - بخش 1

بازگشت به مدرسه غالباً شامل مبهم بودن یراق آلات کفش مدرسه، اتو کردن یکنواخت، آماده سازی ناهار، بسته بندی کیف مدرسه و مدیریت نگرانی های فرزند شما در ارتباط با کلاس های درس و معلمان جدید است. وقتی آنها را برای اولین روز آماده می کنید، همه چیز می تواند کاملاً آشفته باشد، اما بقیه سال تحصیلی چطور؟

آماده کردن فرزندتان برای یک سال تحصیلی موفق بیش از این است که او را در روز اول به موقع از خانه بیرون بیاورید. چندین کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا به فرزندتان کمک کنید تا در رویکرد خود به مدرسه اعتماد به نفس داشته باشد و با گذشت سال این نگرش مثبت را حفظ کند.

در این وبلاگ به روش‌هایی می‌پردازیم که می‌توانید با فرزندتان ارتباط برقرار کنید تا به او کمک کنید تا در رویکرد خود به موفقیت بیشتر احساس اعتماد کند، و چگونه از نیازهایش در مدرسه و وقتی به خانه می‌آید، حمایت کند.

موفقیت مدرسه برای فرزند شما چگونه است؟

برای اطمینان از اینکه فرزندتان احساس می‌کند می‌تواند در مدرسه موفق شود، باید به او بگویید که موفقیت مدرسه برای او چگونه است.

کلمه موفقیت معمولاً مفاهیم آکادمیک را در خود دارد. اما موفقیت برای هر کودک معنای متفاوتی دارد. برای یک کودک، ممکن است به معنای گریه نکردن صبح قبل از مدرسه باشد. برای دیگری، ممکن است به این معنی باشد که به جای یک ساعت، کاربرگ خود را در 20 دقیقه تمام کنند. وقتی به کودکانی فکر می کنیم که مشکلات گفتاری و زبانی دارند، موفقیت ممکن است به این معنا باشد که بتوانیم در کلاس شرکت کنیم و به سؤالات پاسخ دهیم یا نیازهای آنها را بیان کنیم.

درک نقاط قوت و چالش های فرزندتان اولین گام برای کمک به او در تعیین موفقیت است. توصیه می کنیم با فرزندتان صحبت کنید و از او در زمینه های مورد علاقه اش حمایت کنید. سعی کنید به جای پیشرفت تحصیلی، به چیزها بر اساس رشد جهانی (فیزیکی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی) فکر کنید. این می تواند به کودک شما کمک کند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد، احساس کند که در حال موفقیت است و در عوض، او را تشویق به ادامه تلاش کند.

چگونه محیطی برای یک سال تحصیلی موفق ایجاد کنیم؟

راه اندازی فرزندتان برای یک سال تحصیلی موفق بیشتر در مورد پایه هایی است که ما در اوایل سال می گذاریم. اگر فرزند شما آماده باشد، بفهمد موفقیت چگونه است، به مواد و تجهیزاتی برای کمک به موفقیت او دسترسی داشته باشد و بتواند وظایف و انتظارات روزانه را پیش بینی کند. این احتمال وجود دارد که آنها با اعتماد به نفس بیشتری به روزهای مدرسه خود بروند و ما می دانیم که اعتماد به نفس می تواند باعث موفقیت شود.

برای ایجاد این پایه یا ایجاد محیطی برای موفقیت در مدرسه می رسد، نکات زیر را جمع آوری کرده ایم:

برای روزهای مدرسه آماده شوید

زمانی که نوبت به موفقیت در هر جنبه ای از زندگی ما می رسد، آمادگی کلیدی است. اگر کودکان احساس کنند برای روز خود آماده هستند، از جمله درک اینکه روال های مختلف آنها چگونه به نظر می رسد و چه انتظاراتی می توان از آنها در طول روز داشت، می توانند با اطمینان بیشتری به مدرسه نزدیک شوند. برخی از راه‌هایی که می‌توانید به فرزندتان کمک کنید برای روزهای مدرسه آماده شود ممکن است شامل موارد زیر باشد:

ایجاد برنامه‌های بصری برای کمک به فرزندتان در انجام وظایف و روال‌های خاص. این برنامه‌های بصری ممکن است شامل دستورالعمل‌های گام به گام در مورد آنچه که باید صبح‌ها برای آماده شدن برای مدرسه انجام دهند، باشد. تصاویر بصری از کارهایی مانند خوردن صبحانه، بستن کیف، پوشیدن لباس، مسواک زدن و غیره. هر یک از این مراحل را می توان به کارهای کوچکتر تقسیم کرد تا به آنها کمک کند تا هر کار را انجام دهند و با اطمینان کامل انجام دهند.

ایجاد برنامه‌های روزانه، هفتگی و/یا ماهانه که به وضوح نمایش داده می‌شوند تا به فرزندتان کمک کنید بفهمد هر روز ممکن است شامل چه مواردی باشد. این برنامه‌ها را می‌توان بر روی یخچال یا یک تخته پین ​​نمایش داد و شامل تصاویر یا گرافیک‌هایی است که روزهای مدرسه، فعالیت‌های بعد از مدرسه، روزهای استراحت، رویدادهای خاص و غیره را نشان می‌دهد.

ایجاد یک منطقه مدرسه در خانه که ممکن است شامل مکان‌های ویژه برای کیف، تجهیزات، و شاید حتی یک ایستگاه تکالیف باشد که شامل تمام مواردی باشد که برای انجام وظایف نیاز دارند. این به کودک شما کمک می کند تا بفهمد همه چیز کجاست و حتی به شما کمک می کند تا احساس سازماندهی بیشتری داشته باشید.

اطمینان حاصل کنید که فرزندتان هنگام بازگشت از مدرسه به خانه “منطقه امن” دارد. این جایی است که آنها می دانند که می توانند در صورت نیاز، بدون حواس پرتی یا سؤال اضافی، آرام و آرام شوند. بسیاری از کودکان، به ویژه کودکان اوتیستیک یا آنهایی که مشکلات زبانی، ارتباطی و توجهی دارند، ممکن است روز مدرسه را طاقت‌فرسا ببینند و زمانی که به خانه می‌آیند برای رفع فشار نیاز به زمان دارند. یک «منطقه امن» که در آن کودک شما احساس می‌کند می‌تواند از فشارهای روز فرار کند، ممکن است همان چیزی باشد که برای خودتنظیمی و اطمینان از اینکه می‌تواند در فعالیت‌های آن شب شرکت کند، به آن نیاز دارد.

در مورد تاخیر رشد حرکتی در کودکان بدانید.

 

 

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *